miercuri, 7 septembrie 2011

8 ani

Am început al 8-lea an de carieră. 
După examenul de licenţă din 2004, am dat examenul de titularizare. Surpriza promovării din prima, după câte auzisem despre această "înfiorătoare" experienţă, a fost enormă. Am devenit titular al sistemului de învăţământ ca profesor de limba engleză. Provocările unui asemenea job sunt diverse şi aparent insatisfacţiile de ordin material umbresc bucuria de a lucra împreună şi pentru oameni, oameni mici şi în formare, şi nu cu lemne sau borcane, aşa cum îmi place să spun.
Anul şcolar trecut, al 7-lea, l-am declarat anul sabatic, o perioadă în care schimbi radical ceva sau iei o pauză. Am schimbat enorm şi toate împrejurările prin care m-a trecut viaţa m-au costat relativ puţin în comparaţie cu ceea ce am obţinut. Am stat, am gândit şi am acţionat. Un principiu, sănătos, e aceala al atitudinii orientate spre interacţiunile de tip win-win. Elevii mă întreabă "La ce îmi foloseşte asta sau asta?". Răspunsul vine din experienţa personală sau a unor oameni pe care îi pot lua de model. Ce câştig eu? Siguranţa că rezultatul interacţiunilor cu cei cu care intru în contact aduce un beneficiu pe termen scurt şi mediu ambelor părţi. Dăruind vei dobândi. 

În al şaptelea an am văzut prostie şi inteligenţă, lene şi o atitudine proactivă. Am văzut cum din noroiul inacţiunii pot răsări fapte şi lucruri de apreciat, la fel ca în pilda semănătorului.
Al optulea an va sta sub semnul culegerii roadelor, al consolidării şi al acumulărilor sănătoase, al intenţiilor materializate şi al experienţelor pozitive prin care să pot rodi şi primi lucrând cu cei din jur.

6 comentarii:

Anonim spunea...

Intru multi si fericiti ani!
Dumnezeu sa va ajute,sa va daruiasca gandul cel bun si in al optulea an,dar cel mai important sanatate sufletului si trupului; restul vine de la sine.

P.S : Eu nu mai scriu pe celalalt blog ,pe cel de pe wordpress.(kamelia18.wordpress.com).

stefan spunea...

Multumesc mult, Camelia. Multi ani si tie si spor, nadejde si ajutor si anul acesta!

Alexander spunea...

Foarter frumos. Astept sa scrieti si al 8-lea si al 9-lea an :) :) si sa fiti alaturi de noi :X

stefan spunea...

Dupa ce dati - si luati voi bacul ;) - incepe al 10-lea. Stii doar ca ma bucur de sansa de a va fi diriginte. Sa aveti un an cu succes, chibzuiala si sa ma bucur in continuare de voi!

Anonim spunea...

Interesant , la noi la clasa nu a fost un an asa bun.
PS: Imi place cum notati dvs. cunostintele elevilor

stefan spunea...

Vedeti ce e bine de facut pentru a avea un an mai bun anul asta.
Cea mai buna evaluare se va face mai tarziu, dupa absolvire. Sa zicem la primul job.